PEMAKANAN TERENGGANU
Selamat Datang! Komen jangan tak komen
July 2017
SunMonTueWedThuFriSat
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Calendar Calendar

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Survey
Sun Dec 18, 2011 4:21 pm by syarma

» 1 AZAM (Urgent)
Wed Dec 15, 2010 9:29 am by Admin

» KZM 102 : Masalah??
Thu Dec 09, 2010 11:09 am by Admin

» Masalah berkaitan Forum
Sun Nov 14, 2010 9:28 am by Admin

» What is a FORUM??
Sun Nov 14, 2010 9:20 am by Admin

» SEMINAR MDG
Thu Sep 23, 2010 11:18 am by Admin

» Mesyuarat Teknikal PZM
Thu Sep 23, 2010 9:54 am by Admin

» Kursus Diet Therapy
Sat Sep 04, 2010 1:30 am by Admin


Hrmis My_health Info_sihat Malaysia_healthcare Blog_kkm Blog_ict Facebook_kkm

LINKS


1 AZAM (Urgent)

View previous topic View next topic Go down

1 AZAM (Urgent)

Post by Admin on Sun Nov 14, 2010 8:30 am

Salam. Smile

Seperti yang diketahui.. Program 1 Azam telah bermula.
terdapat daerah-daerah yang telah menerima bakul dan ada yang belum.

Sehingga diberitahu edaran adalah untuk 5 bulan.
Edaran mengikut daerah adalah (mohon kepada daerah untuk memaklumkan jumlah yang diterima):-

1) Kuala Terengganu =
2) Besut = 55 x 5 bln = 275 kotak/bakul (13/11/2010)
3) Setiu =
4) Marang =
5) Dungun =
6) Hulu Terengganu =
7) Kemaman = 98 x 5 bln = 495 kotak/bakul (10/11/2010)

* bagi daerah yang belum menerima bakul.
Mengikut arahan En Nazli, PKD hanya terima bekalan untuk 1 bulan sahaja.. manakala baki untuk 4 bulan lagi di hantar ke Depoh Simpanan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Pulau Kerengga, Marang. * sila nyatakan pada DO yang diterima di daerah.

Sila hubungi En Ibrahim ditalian: 012-9564986 (untuk memaklumkan bekalan akan sampai di Depoh, JKM).. minta bantuan beliau.

Sekiranya ada apa-apa maklumat / permasalahan bolehlah dikongsi disini demi kebaikan bersama insyaAllah..


Last edited by Admin on Tue Nov 16, 2010 12:46 pm; edited 3 times in total
avatar
Admin
Admin

Posts : 24
Reputation : 0
Join date : 2010-09-03
Age : 32
Location : PKD KEMAMAN

View user profile http://www.ceriterahamba.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 1 AZAM (Urgent)

Post by Admin on Sun Nov 14, 2010 8:40 am

ITEM-ITEM BAGI BAKUL NUTRISI (bagi daerah Kemaman) ADALAH:-

1) Beras SST 5% (5kg)
2) Minyak Masak (1kg)
3) Sardin (7 x 155gm)
4) Susu Tepung Nestle Everyday (1.2 kg)
5) Minuman Milo (1kg)
6) Nestle Koko Crunch (500gm)
7) Biskut Tiger (9 x 240 gm)
Cool Appeton Multivitamin Lysine (60 pcs)
9) Pediasure Vanilla (900 gm)

Daerah lain macam mana? Question Question Question
avatar
Admin
Admin

Posts : 24
Reputation : 0
Join date : 2010-09-03
Age : 32
Location : PKD KEMAMAN

View user profile http://www.ceriterahamba.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 1 AZAM (Urgent)

Post by Admin on Sun Nov 14, 2010 9:50 am

Maklumat daripada Yahoo Group (klik link dibawah untuk download):

1) SENARAI PEMBEKAL PROGRAM BANTUAN BAKUL MAKANAN (word) : http://xa.yimg.com/kq/groups/2381120/1167068834/name/SENARAI

2) Senarai agihan mengikut Pembekal (excel) :
http://xa.yimg.com/kq/groups/2381120/1409754254/name/Agihan

3) peruntukkan belanja mengurus:
http://xa.yimg.com/kq/groups/2381120/1460585925/name/Peruntukan%20Belanja%20Mengurus%20KZM%20KPWKM_Waran%20261010.xls

4)
avatar
Admin
Admin

Posts : 24
Reputation : 0
Join date : 2010-09-03
Age : 32
Location : PKD KEMAMAN

View user profile http://www.ceriterahamba.blogspot.com

Back to top Go down

UPDATE : EDARAN BAKUL 1 Dis AZAM

Post by Admin on Sun Nov 14, 2010 11:10 am

UPDATE: EDARAN BAKUL 1 AZAM (14 Nov 2010 ; 10.45 pagi)

Salam.. Ada update daripada En Nazli

Memandangkan sebahagian besar PZM akan menghadiri Kursus Induksi pada 25 November hingga 6 Disember ini... En Nazli minta semua PZM Daerah untuk:
  • mengagihkan bakul kepada penerima sebelum 25 hb Nov

  • Sila tanda penerimaan bakul pada buku daftar sedia ada di KK/KD.. Tulis maklumat dengan menggunakan Pensil dulu!! bukan dengan pen!! *sementara menunggu cetakan buku daftar 1 azam akan siap dicetak..

  • Seboleh-bolehnya untuk kali pertama menyerahkan bakul kepada ibu-ibu, kumpulkan mereka dalam kumpulan. untuk kita pagi penerangan ringkas berkenaan program bakul ini kepada mereka (ibu-ibu) mengenai:
    a) Tujuan bakul diberi dan kepada siapa
    b) Kepentingan komitmen dalam program ini.. e.g: sekiranya tidak memeberi kerjasama, mereka boleh digugur
    c) Penerangan mengenai pemilihan makanan berkalori tinggi
    d) Maklumkan kepada ibu untuk hadir mungkin sebulan sekali, utk pendidikan kesihatan secara berkumpulan (kerana mungkin kita tak mampu untu pergi ke rumah kanak-kanak ini setiap bulan..* bagi kes yang banyak)


*** Seelokkannya, saya cadangkan buat satu meeting dengan Matron dan Sister KK di PKD... agar maklumat yang disampaikan adalah tepat...
avatar
Admin
Admin

Posts : 24
Reputation : 0
Join date : 2010-09-03
Age : 32
Location : PKD KEMAMAN

View user profile http://www.ceriterahamba.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 1 AZAM (Urgent)

Post by Admin on Sun Nov 14, 2010 5:04 pm

salam.
Ada persoalan berkenaan bakul makanan 1 Azam?? Kongsikan disini!
(Mohon kepada sesiapa yang ada maklumat atau pandangan untuk respon)

1) Sekiranya terdapat kes yang telah pulih, bolehkan nak digantikan kanak-kanak KZM teruk yang baru? Bagaimana?

2) Sampai berapa lama program ini akan berjalan?

3) Adakah terdapat aktiviti/program kerjasama akan dilakukan bersama KPW/JKM.. memandangkan dana adalah dari sumbangan mereka.

4) Apakah indikator pulih yang digunakan untuk program ini? adakah sama dengan KZM teruk biasa?

5) Sekiranya perlu diberhentikan (kerana tiada kerjasama), Apakah tindakan yang perlu dilakukan? Apakah kriteria (yang dimaksudkan) dengan tidak memberi kerjasama?
avatar
Admin
Admin

Posts : 24
Reputation : 0
Join date : 2010-09-03
Age : 32
Location : PKD KEMAMAN

View user profile http://www.ceriterahamba.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 1 AZAM (Urgent)

Post by Admin on Mon Nov 15, 2010 10:29 am

Update: 15 Nov 2010 , 9.30 am

Mesej drp en Nazli. melalui SMS:
"Asm smua pzm,bkenan ngn 1 azam yg tlh d maklumkn oleh wan aziz,sy nk kita buat sdikit soalselidik sblm 1st bakul mknn d beri..so sy tgh produce soaln KAP skrg n hope kpd u all yg nk br bkul pastikn ambik soaln dr sy dulu"


Last edited by Admin on Tue Nov 16, 2010 12:11 pm; edited 1 time in total
avatar
Admin
Admin

Posts : 24
Reputation : 0
Join date : 2010-09-03
Age : 32
Location : PKD KEMAMAN

View user profile http://www.ceriterahamba.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 1 AZAM (Urgent)

Post by syarma on Mon Nov 15, 2010 11:11 am

1 azam untuk 2011...mempertingkatkan kualiti pemakanan trg umumnya dan dungun khususnya

syarma

Posts : 2
Reputation : 0
Join date : 2010-11-15

View user profile

Back to top Go down

Re: 1 AZAM (Urgent)

Post by Admin on Mon Nov 15, 2010 4:52 pm

syarma wrote:1 azam untuk 2011...mempertingkatkan kualiti pemakanan trg umumnya dan dungun khususnya
terima kasih Syarma... Smile jadi orang pertama yang Post di sini... yang lain?.. join la.. Very Happy Very Happy


avatar
Admin
Admin

Posts : 24
Reputation : 0
Join date : 2010-09-03
Age : 32
Location : PKD KEMAMAN

View user profile http://www.ceriterahamba.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 1 AZAM (Urgent)

Post by siti on Tue Nov 16, 2010 9:21 am

salam,

Bagi daerah Besut, kami telah menerima 55 bakul pada 14 Nov 2010. baki 220 bakul telah dihantar ke Depot Bencana Pulau Kerengga..setakat ni agihan ke klinik blom ag di edar sebab mnunggu borang soalselidik dr En Nazli..

tq.

siti

Posts : 1
Reputation : 0
Join date : 2010-11-16

View user profile

Back to top Go down

Re: 1 AZAM (Urgent)

Post by Admin on Tue Nov 16, 2010 12:41 pm

siti wrote:salam,

Bagi daerah Besut, kami telah menerima 55 bakul pada 14 Nov 2010. baki 220 bakul telah dihantar ke Depot Bencana Pulau Kerengga..setakat ni agihan ke klinik blom ag di edar sebab mnunggu borang soalselidik dr En Nazli..

tq.
Salam. Terima Kasih Siti..

UPDATE: 16 NOV 2010 (12.15 pm)

MAKLUMAN:
  • Saya baru mendapat makluman daripada En Nazli, soalan KAP akan di emel pada hari Ahad ini (21 hb Nov 2010)

  • Kemaman telah terima Waran untuk program 1 Azam, daerah lain macam mana?

  • Surat daripada KPW, berkenaan simpanan bekalan Bakul Makanan, Kemaman dah terima... Daerah lain??
avatar
Admin
Admin

Posts : 24
Reputation : 0
Join date : 2010-09-03
Age : 32
Location : PKD KEMAMAN

View user profile http://www.ceriterahamba.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 1 AZAM (Urgent)

Post by ratna on Tue Nov 16, 2010 3:32 pm

daerah lain very the bZZZZZZZz..... bounce
avatar
ratna

Posts : 1
Reputation : 0
Join date : 2010-11-15
Age : 39
Location : JKN TERENGGANU

View user profile

Back to top Go down

Re: 1 AZAM (Urgent)

Post by Admin on Tue Nov 16, 2010 10:33 pm

ratna wrote:daerah lain very the bZZZZZZZz..... bounce

terima kasih.. kak, selamat datang..

memang seme tgh bzz... lepas raya lagi busy... haha.. Laughing Laughing terkejor-kejor dengan Induksi plak.. haha.. lama tu... 25hb sampai 6hb... Rolling Eyes Rolling Eyes wani lagi kesiann... lepas iso terus sambung induksi... Cool

cik city bagitau... ada meeting 23hb Nov, belom sempat check faks... InshaAllah.. nanti boleh sama-sama bincang.. study study


Last edited by Admin on Sun Nov 21, 2010 3:41 pm; edited 1 time in total
avatar
Admin
Admin

Posts : 24
Reputation : 0
Join date : 2010-09-03
Age : 32
Location : PKD KEMAMAN

View user profile http://www.ceriterahamba.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 1 AZAM (Urgent)

Post by Admin on Thu Nov 18, 2010 5:31 pm

emel drp EMY:

Salam

1. Sukacita dimaklumkan bahawa mesyuarat tersebut akan diadakan seperti berikut :-

Tarikh : 23 November 2010
Masa : 2.30 - 5.00 petang
Tempat : Bilik Mesyuarat KTBC
Pengerusi : TPKN (KA)

2. Kehadiran adalah DIWAJIBKAN.

Sekian, terima kasih

Saya yang menurut perintah,
Eminorshahida Bt. Mamat
PT P/O
Unit Pemakanan
Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu
avatar
Admin
Admin

Posts : 24
Reputation : 0
Join date : 2010-09-03
Age : 32
Location : PKD KEMAMAN

View user profile http://www.ceriterahamba.blogspot.com

Back to top Go down

UNtuk agihan

Post by Admin on Mon Nov 22, 2010 11:48 am

UPDATE 22/11/1010 8.00 am

UNTUK AGIHAN BAKUL: Pastikan Klinik bawa / sediakan

1) Buku Daftar KZM 101 (tanda penerimaan bakul pembahagian bakul dan antropometri (tinggi + berat) menggunakan pensil.
2) Penerangan mengenai penggunaan bahan dalam bakul makanan.
3) Ambil gambar kanak-kanak
4) Isi borang KAP yang telah diedar.


teman-teman lain ada penambahan??

UPDATE 22/11/1010 11.30 am
Untuk Mesyuarat 1 Azam pada besok... sila bawa bersama..
1) GP 1 Azam
2) Senarai Nama penerima kanak-kanak di daerah


TQ
avatar
Admin
Admin

Posts : 24
Reputation : 0
Join date : 2010-09-03
Age : 32
Location : PKD KEMAMAN

View user profile http://www.ceriterahamba.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 1 AZAM (Urgent)

Post by Nurul Aida on Wed Nov 24, 2010 12:06 pm

1) Kuala Terengganu =
2) Besut = 55 x 5 bln = 275 kotak/bakul (13/11/2010)
3) Setiu = 57 kes X 5 bulan = 285
4) Marang =
5) Dungun =
6) Hulu Terengganu =
7) Kemaman = 98 x 5 bln = 495 kotak/bakul (10/11/2010)

Nurul Aida

Posts : 2
Reputation : 0
Join date : 2010-11-21

View user profile

Back to top Go down

Re: 1 AZAM (Urgent)

Post by sms on Wed Nov 24, 2010 10:56 pm

Salam
[quote="Admin"]1) Kuala Terengganu = 77 x 5 bln = 385 kotak + 83 kotal (tambahan)
2) Besut = 55 x 5 bln = 275 kotak/bakul (13/11/2010)
3) Setiu =
4) Marang =
5) Dungun =
6) Hulu Terengganu =
7) Kemaman = 98 x 5 bln = 495 kotak/bakul (10/11/2010)

quote]

Td timbul isu mcm mana kes yg dh daftar KZM/T kita tapi layak utk 1 azam (dlm senarai - miskin). En nazli bgtau pindahkan dr buku KZM 101 kita ke 1 azam. Tp lepas bincg td kuala ambil keputusan kerja lebih isi 2-2 (kzm 101 kkm & 1 azam)sbb mgkn ada yg 1 azam yg x layak bakul tp prosedur kita jika terukn patut dlm rekod kzm 101 kita, tambahan mrk yg KZM/T teruk x layak jg mesti ada dlm reten KZM 201, sdgkan 1 azam program ank angkat yg x masuk KZM 201. (x tahu mcm xm pandai nk buat ayat)

sms

Posts : 2
Reputation : 0
Join date : 2010-11-14

View user profile

Back to top Go down

Re: 1 AZAM (Urgent)

Post by Nurul Aida on Thu Nov 25, 2010 1:05 pm

[Td timbul isu mcm mana kes yg dh daftar KZM/T kita tapi layak utk 1 azam (dlm senarai - miskin). En nazli bgtau pindahkan dr buku KZM 101 kita ke 1 azam. Tp lepas bincg td kuala ambil keputusan kerja lebih isi 2-2 (kzm 101 kkm & 1 azam)sbb mgkn ada yg 1 azam yg x layak bakul tp prosedur kita jika terukn patut dlm rekod kzm 101 kita, tambahan mrk yg KZM/T teruk x layak jg mesti ada dlm reten KZM 201, sdgkan 1 azam program ank angkat yg x masuk KZM 201. (x tahu mcm xm pandai nk buat ayat)]

kurang faham.. apa maksd ada yang 1 azam tak layak?? dalam rekod KZM 101 kan tak semestinye yang layak terima bakul? ke saya salah faham ni?
kalau merujuk kepada KZM (T) yang ada dalam reten KZM 201 yang melibatkan kes baru je.. iaitu pada bulan kita daftar sahaja.. selepas tu tak masuk dah... bukan gitu ek?? ke gane??

Nurul Aida

Posts : 2
Reputation : 0
Join date : 2010-11-21

View user profile

Back to top Go down

Re: 1 AZAM (Urgent)

Post by sms on Thu Nov 25, 2010 2:22 pm

Aida : a'a mmg sekali yg baru je. Tp yg teruk bukan ke dia dimasuk dlm rekod KZM 101 kita. Yg tu bleh rujuk en nazli samada nk pindah ke 1 azam @ tulis 2-2 buku.

sms

Posts : 2
Reputation : 0
Join date : 2010-11-14

View user profile

Back to top Go down

Re: 1 AZAM (Urgent)

Post by Admin on Wed Dec 15, 2010 9:29 am

emel daripada Siti:
Salam semua,

Td saya ada perbincangan dengan en nazli berkenaan bakul 1AZAM. Untuk bulan 12 nie, x perlu lagi buat RCP kepada penerima bakul 1AZAM. RCP boleh dimulakan pada januari 2011 nati selepas kite edarkan borang kajian soal selidik yang dijangka akan siap dalam masa 2 minggu ag...
tambahan lagi, jika mana-mana PKD sudah bagi 1st bakul tuk kes CP, perlu diteruskan sehingga pulih..kemungkinan bakul 1AZAM akan diteruskan sehingga akhir tahun depan.

Perbincangan dengan kak ratna pula, bakul seeloknya di cek kualitinya tuk setiap bakul. ataupun secara random..(lebih elok setiap bakul). setiap item yang rosak perlu dicatat. akan tetapi, tiada gantian item oleh pembekal kerana kite dah sain do tuk 5 bulan..

Tq,
siti khadijah.
avatar
Admin
Admin

Posts : 24
Reputation : 0
Join date : 2010-09-03
Age : 32
Location : PKD KEMAMAN

View user profile http://www.ceriterahamba.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 1 AZAM (Urgent)

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum